Aeroport

El primer aeròdrom del Prat va iniciar la seva construcció l’any 1916 a la finca de la Volateria, topònim que rebia per la gran quantitat d’aus que campaven a aquella zona de l’Albufera, allunyada del nucli urbà una hora per camins que la major part de l’any es trobaven impracticables. L’any 1921, s’instal·lava en el mateix indret la Escuela de la Aeronáutica Naval, popularment coneguda com “els marinos”, a la que pertany la imatge, depenent del ministeri de guerra, abandonant-se el 1931, però passant posteriorment a pertànyer a l’Aviació Militar, jurisdicció que manté fins els nostres dies.

A més, des de l’any 1920, la companyia Latécoère (més tard Air France), va establir un servei aeri postal a un altre terreny que popularment es va denominar com el camp francès, i també es trobava a un altre indret proper l’aeròdrom de Josep Canudas, primer pilot català, que iniciaria allà una escola d’aeronáutica civil. A l’inici de la Guerra Civil, els tres camps aeronàutics es van unificar passant a dependre de la Conselleria de Defensa de la Generalitat de Catalunya i després del Ministeri de Defensa.

Abans d’iniciar-se l’alçament militar de les casernes militars a la ciutat de Barcelona del 18 de juliol de 1936, el responsable de l’aeròdrom Canudas ja havia previst la defensa de l’aviació republicana. Un cop iniciat aquest immediatament es van organitzar els  bombardejos sobre les casernes sedicioses de la ciutat de Barcelona. El pla aeri per sufocar als rebels i l’actuació determinant per fer-los rendir definitivament el 20 de juliol va fer de l’aviador Felip Díaz Sandino (1891-1960) un heroi popular, sent nomenat tinent coronel i conseller de Defensa per la Generalitat de Catalunya.

Fotografíes

Comments are closed.